Avfallsdeklarering: Teknisk møte om Ansattporten og Entra ID
Miljødirektoratet inviterer til møte om bruk av Ansattporten og Entra ID som innloggingsløsning. Se også opptak av presentasjon fra uke 45.
Invitasjon til teknisk møte – Ansattporten og Entra ID
Den 26. november vil Miljødirektoratet, DSA og Digitaliseringsdirektoratet holde et felles digitalt møte for å informere om hvordan Ansattporten med Entra ID vil fungere. Vi ber om at informasjon om møtet videresendes til relevante IT ressurser i de større virksomhetene.
Møtet blir holdt digitalt over Teams.
De større virksomhetene inviteres tidlig i prosessen, da vi ser at tilpasningene for disse kan kreve noe mer tid. Mindre virksomheter som benytter Entra ID er også velkomne til å delta, men det vil bli arrangert tilsvarende møter senere, når oppsettet for disse er klart. Vi viser ellers til tidligere fagmeldinger om tilgangsstyring for mer informasjon.
- Avfallsdeklarering: Fremdriftsplan og bruk av eID – Juli 2025
- Avfallsdeklarering: Ansattporten og brukerstøtte – September 2025
Se også vedlegg for teknisk informasjon om bruk av Ansattporten med Entra ID:
Opptak av gjennomgang
Den 6. november holdt vi en presentasjon hvor vi gikk gjennom utvalgte funksjoner i den nye løsningen. Vi gikk gjennom:
- Plan for innføring av ny løsning
- Bruk av eID og tilgangsstyring
- Ny funksjonalitet og forbedringer
- Spørsmål fra deltakere
- Hvordan holde seg oppdatert om utviklingen?
Se opptaket her: